Druhý Jarný oheň Slnečná Osada 31.3.-2.4.L.P.2000

Druhý Jarný oheň zapálil kamarát Užo.

V sobotu sa uskutočnili súťaže:sloník,dekomlat,strkáč,chodule a čamprla.

Najväčší plackožrúti C.C.Bizóni.

V noci sa spustil krásny dážď.

Remäta-Bralova skala-Žiarske pohorie 7.-9.4.L.P.2000

Prvé prespatie na remätskej zastávke.Hráme do tmy blues pre kolajnice,dva tunele a viadukt...

Ráno je neskutočná kosa a tak sa poberáme na kafe do horského hotelu Remäta a tam pri Lenke Filipovej pozorujeme,ako nám krásnie deň.

Prvý výstup na Bralovú skalu-826 m.n.m.

Pomalým krokom cez Skleniarske lúky,sneh,Chrenovské lazy do Nedožier.

Remäta-Strečno-Malá Fatra 28.4.-1.5.L.P.2000

"Pane vedoucí znáte?-Mizí sličný tah ptáků nad zvonicemi ovsů,bosé dítko na strništi teskní do dálky,do pěkných truhliček jeho očí padá nebe...Tak pětkrát něco k pití,co by se hodilo k těmhle veršúm."

Z Remäty pokračujeme vlakom do Nezbudskej Lúčky,pozdravíme Strečno a meditujeme pri Váhu.Prespávame nad jazierkom pri Nezbudskej Lúčke-všetko ako na dlani,aj Váh váhavý.Ráno šlapeme cez Starý hrad na chatu pod Suchým a cez Sedlo pod Suchým na chatu Klačianská Magura.Velký bernardíni a velký smäd.A Prvého mája cez Turčianské Klačany a Vrútky rovno do jednorúrovky.

P.S.Nezabudnutelné a neprekonané zostávajú Nikine topánky na podpätkoch,v ktorých absolvovala tento vander.

Košarisko 5.-7.5.L.P.2000

Oros Olympos-Mytikas-2918 m.n.m. 13.-15.7.L.P.2000

13.7.L.P.2000

MOTTO N" 44--Vždycky u silnice stával vlasy do půl zad,ať si mával jak si mával--

Joko=Po 33 dňoch sa opäť chystáme na grécku The Road.Cieľ náš jest Olymp.Tak ať nám Velký Pajda přeje...Za niečo vyše hodiny si už sedíme na Shelke a popíjame jedno Frapé,pretože Mirovi sa to žvejchlo a to svoje vylial.Je to tá Shelka,kde som si každé ráno o 5tej kupoval kafisko a sladkú vec,keď som ešte chodil na sená...jedeme v dál...po strašných útrapách sme sa dostali do Katerín.Blúdime tu ako Rusáci v 68 v Československu a tlemíme sa na Olymp.Sme tam,kde sme asi chceli.Volá sa to tu: Litochoro.Numéro úno.Majú tu za dedinou taký kaňón,že nás bolia oči.A pozrieš sa na druhú stranu a more ako bejk.No asi to tu bude pekné...Práve sedíme v akomsi vecovi a čakáme na girósos-chrumkávos-dóbros a pijeme colu a ták a máme aj pohladnícoš už napisánoš,no nemáme známkoš bo tu je dákos divnoš systémoš...Je ó-sem,ó-tam hlodín.

Miro=Dojedli sme giros a sedíme len tak,pozeráme von oknom a mapujeme okolie.nechce sa mi ani pohnúť.Keď si predstavím,že sa budem musieť vyzuť je mi na tyčku.Celý deň na nohách tenisky bez ponožiek-des.Najlepšie na tom je,že tu mali byť ešte traja ľudia od nás,no sme tu len mi.Joko ma práve oslovil.Nič moč.Ideme hladať noclah.Dúfam,že tu nemajú divé veci a Albáncov.

Joko=A žubaté šelmy čo papajú turistof.Hof. Miro=Práve teraz sedím na kamennej lavičke v jednom kaňóne asi 300-350 m.n/m.Je 21'17",stmieva sa a Joko niekde v lese sere.Vlastne už nie,vysmiatý sa vracia a strašne funí.Známo-neznáma hláška:aj tak som sa nevysral tak ako som si to predstavoval.Je krásný,konečne tichý podvečer.Nad nami hory a pod nami more.Chalani neprišli...

Joko=Kaňón sa volá Enipaes...A je to tak.Nekecali všetci tí Columbovia,Cookovia a MobiDikovia,že je to paráda,keď prechádz v jedno-more s nebom.A už len čakám,až sa ukáže prvá hviezda.Plachá,naivná a nahá...

14.7.L.P.2000

MOTTO N"45--Slunce je zlatou skobou na vobloze přibitý--

Joko=Noc sa prespala k ránu v kapánek ukosenej pohode.Ale už veselo pokurujem a aké sme zažili ranné pohľady a iné napíše miro.

Miro=Tady je ale krásně.

Joko=Tady jóó,tady jóó! Sme asi 800m.n.m.Bojujeme s mulicami a vášnivýmí turistkami so stojacími bradavkami.It's cool!...Sedíme v jednej knajpe 1200 m.n.m.,je 13 tridsať a my šlapeme niečo cez 5 hlodín."Kristusky" zatiaľ držia no ako to tak vyzerá,vyšlapeme tak do 2000 nadmormetrov a zalomíme to.Hory tu okolo vyzerajú,že sa dajú zdolať akurát tak vrtulníkom.Hmm.Pozrel som do mapy-sme v Prionii.Toť vše. Okolo 18tej hlodiny došli sme na Refuge "S°Agapitos"-cca 2113 nadmormetrov.Vrchol v blízkom dohlade.Akýsi ľudia z Brezna nám vďačne podali správu,že výšlap na Olymp je ťažký.Mali zostať aby videli ako tam zajtra vpálim obutý v "kristuskách",zapálim si,dám si oplátku a zdrhnem.Pijem tu pívo 33cl za 500 vecí a mali by sme to tu presnoriť,lebo ak nenájdeme nejakú vec kde nefúka,tak nás odfúkne zase na nejakých 1300 nadmormetrov.Neviem.Miro je uťahaný,že ani nerozmýšla a jeho telo vykonáva len základné funkcie.Jó,Maringotka toto nieje...Pred 11 minútami sme sa ubytovali,hm.Moje vytešovanie,aký veget na dvojpostelovej izbe s televízorom,ale realita mi zase nakopala prdel.Room ako pre rotu,takže žiadne prdenie a chrápanie a Miro si šmykal radšej hneď umyť nohy,aby sa náhodou neocitol v zuboch dajakého svetobežného nabratého skalotrhača.A comedia je,ísť zo svalovicou na turecký háj-zel. Za chvíľu sa asi donesie polievka a možno aj kafe,ak to Miro nepopletie.Ale to nie.Šit,a nikde sa tu nefajčí.

Miro=Pre Jokovú radosť a moju neomylnosť som doniesol čaj!!!Pijeme čaj a medzi dverami vidím Pala.Šit.Umyl som si nohy a zuby,aká paráda.Zajtra ráno vstávame ráno,aspoň dúfam.Ráno krásné královské raňajky-chleba a rybyčky,k tomu Frapé a Mytikas je v diaľke,pod ním výpravy,možno sa im horu zdolať podarí...Posledných 804 výškových metrov zajtra padá a horu roznesieme v zuboch.Je 21'08" a ja idem spať.Čav.Krákrá.

Joko=Je tu na strope taká petrohrejka a asi sama nezhasne...je tu oproti taká holkohrejka a asi sama nezaspí.Si myslím.Píše rýchlejšie než ja rozmýšlam.Teraz si poškriabala...to...ľavú ruku ktorou nepíše.To znamená,že píše pravou,teda keď píše a neškriabe sa.Vrchnú peru má predklonenú ako skokanský mostík K-120.A noštek K-190.Práve sa posadila a ukázala,že nemá nič na nohách,iba na chodidlách.A dopísala.A ja ešte píšem!Keď mám o čom!Stále niečo robí a prehadzuje a teraz odišla.Škerila sa ako orgován pri ceste,že nemožem nájsť deku a ona má dve.Neviem sa tu orientovať a komunikovať.Nikdo ma nemá rád a ...Už sa asi vracia.Nie!Je to ten moj vymyslený skalotrhač a fakticky si ľahol vedĺa Mira.Teraz prišla.Začala si niečo rozopínať,preboha nié!nie,bola to len tá vec do vlasov.Prevalila sa na ľavú stranu,pretože pravou píšáva,a stále sa vrtí.A ako tak kukám má malí vankúš,lebo z neho urobila takú guličku presne ako ja.Máme veľa spoločného.Už sa nehýbe.Ale stavím sa,že ju štve to svetlo.A zase robí také pohyby a vyzlieka si asi tretie či štvrté tričko.Zalomila asi definitívne.Skalotrhač sa už vyzliekol ako doma a zakuklil sa.Včulek som sa potešil,že už niekdo chrapcuje,ale to len vonku pustili generátor.Lepšie sa zamotám do svojej štepárskej deky.Prichádzajú ďalší a ďalší a holkohrejka??? Snohová práca on the thémos:Ležím na posteli po 44 dňoch a nemám s kým.

15.7.L.P.2000

MOTTO N"46--A vieš Ty Norra,prečo sa lezie na horry?-No pretože sú!-Prretože sú,prretože sú!To hovoria druhý.Na horry sa lezie prreto.aby sa tí pod horrami čudovali,hihihi--

Joko=Uáááá,vyspali sme sa tak,že sa nám vstávať nežiadalo.Miro je pokrčený,ale už sa vyžehluje.A keď sa vypotrebí na turka,bude mať hádam aj puky.Behom hodiny by sme mali vyrašiť...Je ešte pekná kosa,keď vyrážame.V "kristuskách" ma pekne oziabe,ale chytám tempo a po hodine sa ukazuje aj slnko.Snažíme sa fajčiť každých 100 výškových metrov,aby sme vyrovnávali tlak v ušiach.Zo začiatku dnešnej cesty boli všade malé borovice,potom malé trávy s ešte menšími kvietkami a teraz len velké skaly.Po vyše dvoch hlodinách sme na mieste,ktoré sa volá Skala(2866m.n.m).Pred nami sa škerí Mytikas a prístupová cesta nazývaná Kaki Skala-čo znamená Zhnité shody-vyzerá na čistý des.Realita je ešte horšia.Zo začiatku sa spúšťame po obrovských skalných schodoch.Všaderuka-všadenoha.Riť je piata končatina.Prechádzame prvú rýmsu.Pod nami tak 300 vzdušnometrov.Určite som prvý dilino čo sa sem vybral v "kristuskách".Nikde ani kúsok reťaze.Hajzli.Potom sa pre zmenu šplháme do asi 80% svahu.Všade len červené značky na kameňoch,čo asi znamená ideálnu stopu.Kurva šmíka sa mi.Ďalšia rýmsa a výškometre sa nezmenšujú,skor naopak.Beží mi hlavou,kolko ludí sa odtialto nevrátilo domov.Už aby som fajčil na Štepoch.Zase kúsok zliezame a ďalšia rýmsa.Tu sa na malej plošinke prezujem do semišiek.Vo výške 2900 nadmormetrov nemožem nájsť ponožky.Posledný príšerný úsek a...Je niečo pred pól 11tou a sme horééé.No,mám toho plné kecky,a kdybych to byl býval věděl...Ale je to tu fajn.Havrania skala to síce nieje,ale čo.Dúfam,že Bohovia budú mať zmilovanie pri zostupe.Serie sa tu hmla,fúka studený vietor občas často a cesta,ktorou sme chceli pokračovať nepripadá do úvahy.Už aby som bol dole!Tak ten príšerný ousek je za nami.Zase sedíme na Skale a vidím,že len pár ludí sa vydáva k Mytikasu a väčšina mieri k vrchu Skolio(2903 m.n.m.). Už svieti aj slnko,pijeme frapé a pozeráme na príchodiacich z tej príšerne vzdialenej nížiny...V asi 2100 nadmormetrov chytáme stopa-anglická rodinka,ich syn celú cestu vyspevuje:slovak's beer-a sme zase na 0 nadmormetrov,čiže pri mori.Chceli sme pokračovať do Dionu,kde podľa mapy mali byť dáke malé Athény,ale sme teraz na jednej pumpe a naftovýcuc nám spikuje niečo v tom zmysle,že naším smerom nič nieje,tak to otáčame naspäť k moru,asi....V priebehu pól hodiny stupujem toho istého ujka,len vždy v inom smere.Po druhý krát na nás pozeral ako na Karkulku s vlkom na zadku,a tak som mu "vysvetlil",že hladáme priatelov,aby sme nevyzerali ako tupci,čo nevedia kam idú.Faktom je,že naozaj nevieme kam ideme.To je čuk a fuk.To je Čug a Geg.To je Budkáčik a Dupkáčik.To je Alfréd Hichkok...A aby toho nebolo málo,na každom kroku tu majú grilpárty,samé mäso,koreninky,pívo.Vobec niesme hladný-možem Vám olízať karaván?...Blejskalo a pršelo sedm neděl...Zložili sme sa na tej najopuštenejšej vlakovej stanici akú som kedy videl.Z pred tej stanice už zrulovali aj kolajnice.O strechu nad hlavou sme sa svorne rozdelili s miestnými psami.

(z Gréckeho denníka)

Stupavský širák 25.-26.8.L.P.2000

Čamprla Cup Štepy  9.9.L.P.2000

Obrázok

...sa uskutočnil za účasti 9 mančaftov a jedného womančaftu (Ivet a Zuzi od Bizónov,Kačaturián zo Slnečnej Osady..?.).

Do finále sa prepicíkovali C.C.Bizóni,Werbo,Stratený ranč a Slnečná Osada.

Dráma trvala do posledného odpalu Uchovho,ktorý bol impozantný a dostal zaň cenu Odpal roka.

Konečné poradie:1.Slnečná Osada,2.Stratený ranč,3.C.C.Bizóni.