Šípok-Hlboké-C.C.Bizóni 9.-10.1.L.P.2010

Ráztočno-Bralova skala (826 m.n.m.)-Remäta 16.1.L.P.2010

februárový oheň C.C.Bizóni 6.-7.2.L.P.2010

Dechtovka 13.2.L.P.2010

...keby nebola zima,človek by povedal-jar.Jaro by povedal-po ruskej vodke ho mám najväčší... Starí jazveci vraj pred smrťou navštívia všetky svoje nory.Bohužial žiadnu Noru som za svoj život nepoznal (ak nerátam Noru Beňačkovú),a tak sme šli pozrieť starý flek pod Hlbokým... Bol to dobrý flek,akurát sa tam vždy diali divné veci...

Na minútu presne vysmažil som rezne a o 13-tej sme už s Meggy valili po hrádzi.Salašu sme sa vyhli takým oblúkom,že sme skoro zahučali do rieky.V lese jar,pohoda,nikdo a my.Občas srna občas častejšie havranokrkavec.Sneh má namále...

Pri Strome stretnutia snežná slepota... Frňákovníku stále stojí za to stáť.Slunce je zlatou skobou na vobloze přibitý... Pred 15-tou stojíme pri starom dobrom sen-níku.Ešte teraz,keď som zavrel oči a dobre sa započúval,počul som vlastný chrapot spred 18 rokov.Magické miesto...

Starý flek Dechtovka sa vobec nezmenil na rozdiel odo mňa.Stávali sa tu naozaj divné veci.Napr.-Palo vyrazil v piatok na Dechtovku a dorazil až v nedelu bez flašky a bez úsmevu (asi sa niekde dorazil),alebo -Dechtovka je jediné miesto,kde Miro zahral Tulácke blues celé (naozaj divné veci),alebo-raz v noci si k ohňu prisadol muž zo zajačou tvárou...

Tentokrát sme iba počuli detské hlasy... Cestou späť sme stretli jarní tání a tak sme spievali až na Salaš,ktorému sme sa nevyhli...

Sitno 20.2.L.P.2010

Prológ- Na mape chránenej oblasti Štiavnického pohoria-azda devastovaná ľudská tvár?môj parsún archaický?-zakreslili kartografi z priateľstva,a nie omylom,ten môj nos z profilu,keď ležím,ako najvyšší bod pod názvom Sitno,a na špičke mám turistický hostinec a televízny vysielač a rozhladňu.Občas to trochu bolí,keď mi kadekto lozí po nose hore a dole. (Ivan Kadlečík-Vlastný hororskop)

Tridsaťtri rokov sem smerujem,ale že to bude takáto pastva,to som nečakal.Soplí mi brada. Sme tu.1009m.n.m.Sitno.Tak na toto som čakal 33 rokov.Krásna hmla.Keby Mary M. nekašlala,tak sa mi stratí.Keby Maťka Tereza nevravela,bolo by počuť fujavicu.Ale raz sa sem ešte vrátim.Takto skraja jari,lahnem si ešte do budúcej trávy,rovno pod vysielač Sitno a nechám na seba pôsobiť slnko v HD kvalite.A fajku fajčiť o 106.A možno aj viac(uvidím ako sa vyspím).

Hladanie Jari-C.C.Bizóni 6.-7.3.L.P.2010

Motto:Som Jaro,Jaro Filip. Je sobota.Deň nádeje a radosti.Je marec.Mesiac daní a žien.Ale čo tam po daniach,Daniciach a (iných) ženách.Je to mesiac návratu Jari. Šli sme ju hladať. Cestou sme zistili,že vypílili staré slivky pod záhradkami v Brodzanoch-zas sme o pár stromov lahší. Ako správní hladači zastavili sme sa aj U lunochoda,či tam náhodou nesedí Jar.Nesedela.Potom sme si povedali,že Jar sa určite schováva,a tak sme "žmúrili"."Žmúrili" sme dve pivá,a keď sa nám už pustil sopel,pustili sme sa hladať.Na Rio Štepos je ešte ľad žeby sa mohli kačice korčulovať,ak by mali korčule a keby tam boli nejaké kačice. Modré nebo dáva tušiť slnko. Jediný naliatý pupenec by nám stačil ako dôkaz o existencii Jari.Jediný pupenec.Už je to nuda,keď sa nalievame len my. Pri Včelárovi sme našli náznak nalievajúceho sa pupenca.A tak sme ho oslávili,ba aj predbehli.. Potom sme ešte prešli zeme kus,ale žiaden ďalší dôkaz o blížiacej sa Jari sme nenašli. A tak sme si radostne zapálili Uchové doutníčky s konštatovaním,že Jar už je na ceste,pretože tak ako jedna lastovička robí Jar,tak isto je to aj s pupencom. A aby toho hladania nebolo málo,tak sme si zahrali schovku aj večer len tak pre radosť.Pár detí popadalo do jamy Deda Jozefa,ktorú tam vykopal pre budúci strom asi pred tromi rokmi..Aspoň bolo viac miesta v Mary and gottke.

Epilóg:My hledali Jaro a zatiaľ nám niekto vypil vodku.

Vítanie Jari-Pacov 20.-21.3.L.P.2010

Majsniarov laz 28.3.L.P.2010

Hlboké-Michalov vrch-Vrchhora-Hrušov 2.-4.4.L.P.2010

Aj keď jar má tohto roku k nám akúsi dlhú cestu, vydali sme sa s Mirom na druhý tohtoročný vander. Rozhodli sme sa popozerať staré fleky a cestou cez Michalov vrch sa dostať na hrad Hrušov. Ako sme zistili, staré miesta pomaly zarastajú a pokračuje pomalé rozoberanie senníkov - aspoň na našej strane pohoria Tribeč. Na noc končíme na samote Hlboké nad Kolačnom. Ráno pokračujeme cez Dechtovku a kaplnku na hrebeni z roku 1936 na Michalov vrch-540,9 mnm. Na bralnatom vrchole sú nepatrné zvyšky hradu z 10 storočia. Je vidieť Strážovské vrchy - Rokoš a pohorie Vtáčnika. Slnko akoby dnes dobiehalo upršaný piatok. Schádzame k Vrchhore, kde stojí kaplnka sv.Jána Nepomuckého a ruiny kláštora uprostred ktorého rastie strom. Cesta vedie dubovými a bukovými lesmi, modrá obloha a nikde nikto. V Skýcove si dáme pivko, mrkneme na vežu Neboj sa na renesančnom kaštieli a popri Národnom žrebčíne Topolčianky-Rybník šlapeme na Hrušovský hrad. Zostávame spať na hrade, spravíme si kafé a pozorujeme západ slnka. Je tu relatívne dosť ľudí, ale tí postupne odchádzajú až zostávame len my a pár hradných strašidiel. Ráno balíme, poďakujeme strašidlám za pokojnú noc a ...

Putovanie jarným slnkom-2.ročník 17.-18.4.L.P.2010

Temešská skala (910 m.n.m.)-Čičmany 24.4.L.P.2010

Rokoš (1010 m.n.m.)-Uhrovský hrad 8.-9.5.L.P.2010

Strážovské vrchy máme za domom, takže asi preto je toto pohorie nami tak málo navštevované. A tak sme sa po dlhých rokoch rozhodli ísť na ďalší tohtoročný vander práve sem - zdolať Rokoš (1009,9 m.n.m) a pozrieť na Uhrovský hrad. Bolo nás päť - SI, Smaky, Miro, Meggy a Joko. Vyrazili sme z Diviackej Novej Vsi a hneď od začiatku bolo jasné, že tento kopček nebude kanady lízať. Jedná sa vlastne o neustále trojhodinové stúpanie. Cesta bola po niekoľkodňových dažďoch schopnejšia na splavovanie než na výstup. Výhľad do krajiny sa nekoná - cesta vedie neustále lesom. Až v sedle Rokoša je vyhliadka na Malú Maguru, Žiarske pohorie, Temešskú skalu a dedinky v údolí. Z Rokoša sa rozhodneme zísť do Uhrovského Podhradia po hrebeni -"Pojedeme skratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta!"- a tak aj bolo. Okolo pamätníka Ľ.Štúra a A.Dubčeka sme sa pomedzi skaly pomaly spúšťali do údolia. Cestička sa po hodine stráca a my mizneme v húštine ... ale zase sa nám naskytujú krásne pohľady na Malé Zrubiská a Malý Rokoš. V Uhrovskom Podhradí dáme pivko a čaká nás posledný výšlap dňa - Uhrovský hrad. Tentokrát bez "skratky", pekne po zelenej. Tento hrad postavili na naozaj peknom kopci. S láskou v srdci spomínam na Čachtice, Beckov, Pražský hrad a vôbec všetky stavby tohto druhu, ktoré sú postavené "na rovine"...Večer pri ohni a pri gitare človek zabudne a je rád, že je rád. Ráno zbalíme a cez Holý vrch sa krásnym lesom dávame na Hradište. Tu stretávame kamarátov, ktorí sa vracajú z Potlachu v Závlčí. Všetci sú pekne oddýchnutí a my sme zase šťastní (aj keď zničení), že tento vander bol super. Takže Strážovské vrchy: do roka a do dňa - Ahój!

Lubianka 15.-16.5.L.P.2010

Veľký Grič v hmláchp1140046.jpg

spltenie Váhu-Starý hrad 25.9.L.P.2010

Sunegov laz-Čavoj 2.-3.10.L.P.2010

Príjemný októbrový weekend v Strážovských vrchoch.D'Ady ma pozval na Salon trampskej tvorivosti súčasťou ktorého bolo aj vyhlásenie výsledkov Literárnej súťaže Severka.Akcia sa konala u Bludného Hoba na T.O.Anita.

Po dlhých rokoch som zase stopoval a darilo sa.Ubalené cigárko Drum,jeseň v chrbte a zdvihnutý palec.Parádička...

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

www.severka.nfo.sk/modules.php

Oselný vrch 16.10.L.P.2010

Putovanie jesennými lesmi pohoria Tríbeč.Z Velkých Uheriec cez Vojtechov na Oselný vrch.Les mal všetky farby a niektoré si aj vymyslel.Na ohnisku pod vrchom si uvaríme,čo-to opečieme a pokračujeme cez Brezovú do Radobice.