10.februára L.P.2011 bola Slnečná Osada zaradená do Pekelníkovej KRONIKY TRAMPSKÝCH OSÁD

www.trampnet.sk/osady/sos/sos.htm

2.ročník Nočného blúdenia 12.2.L.P.2011

Po roku sme sa opäť zišli na Nočnom blúdení.

Obrázok

Ve.Slo,Ucho,Joko a SI.Zrazili sme sa v  radobicianskej krčme pri kostole,kde sme čakali na tmu.Čakalo sa viac ako príjemne.Po 17-tej hodine sa už nedalo na nič vyhovárať-ani na špinavé okná-a museli sme vyraziť.S krčmy sme sa dali rovno do najbližšieho svahu a než bys řekl švec,zapadli sme do tmy.Smer-štále Brezová.Po piatočnej daždivej noci vyšiel mesiac,takže viditelnosť bola zbytočne dobrá a celzioš klesol niečo málo pod nulu.Kráčalo sa fajne,Si-ho domáce bolo fajné.Štále Brezová sú už len zarastené základy domov-v nočnej tme naozaj zaújímavé.

Po dvoch hodinách sme prišli k chate Brezová,urobili si kafčo a vyrovnali tlaky.Vysielač na Hrubom vrchu ďalej poblikoval do hviezdnej oblohy a tak sme spokojne vyrazili do polotmy.Môj plán obísť Oselný vrch bol zamietnutý a väčšina rozhodla blúdiť smerom k Dobrolínskym skalám.A tam sme aj doblúdili.

Spustili sme sa dole svahom,minuli luxusný posed a došli na polnú cestu,kde SI na chvíľu zaváhal,neurčil azimut a tak som smer určil ja.Už bola zbytočná Si-ho argumentácia,že ideme špatne.Už som to mal pevne v rukách.Doraziť na Oselný vrch z druhej strany a tým kamarátov doraziť!!!

Obrázok

Ale zželelo sa mi ich v pól ceste a tak sme sa spustili popri Drahožickej doline do osady Fatimovci,odkiaľ sme nám vlastným spôsobom opustili lesy a ukončili tak 2.ročník Nočného blúdenia.

Za rok Ahoj!!!

Dňa 14.2.L.P.2011 bola Slnečná Osada zaradená do Archivu Trampských Osad

sites.google.com/site/nastramp/vizitky-prirustky/toslnecnaosadaPartizanske1999

www.kftp.cz/archiv/sato.asp

Hladanie jari 1.  26.2.L.P.2011

S Mary M. sme hladali sme na Hlbokom,Dechtovke a kopci Lubín.Nič.Ani pupenec.Ale našli sme modré nebo nad hlavou,ticho a zvyšky snehu na severných stranách kopcov.A vyvetral som Ve.Slovu teľacinu a Mary M. otestovala nový batoh Tatanka.

A cigaretu připalovat třískou.....

Hladanie jari 2.    5.3.L.P.2011

Ortuť už chvíľami oblizovala spodnú časť sedmičky a tak som učinil druhý pokus o nájdenie jari.Ďatle už z vesela mlátia hlavami o stromy a aj iné vtáctvo nebeské už poletuje a škrieka lesom.A je po tichu.Avšak okrem operencov nieto iného znaku blížiacej sa jari.Prešiel som cez Osečný vrch a Hlboké na kopec Šípok.

A ísť a nemyslieť na koniec cesty....

Hladanie jari 3.    20.3.L.P.2011

"Dnes sme jari napísali otvorený list,že už je jej čas,že už môže prísť..." Potichu & pomaly prišla.Pri Včelárovi "zakopávame" o sedmikrásky a pľúcnik lekársky.A hladáme ďalej.Obchádzame Veľkú horu a blúdime až ku Kolianovej.Odtiaľ je to k "Obrázku" už len čo by SI dvestokrát povedal:-Za päť minút sme tam.Tu je však ešte tvrdé bezjarie.Schádzame na Štepy,kde po dlhých rokoch opäť tečie Rio Štepos a končíme u Ucha na Maringotke.

Hrebeňom Vtáčnika  26.-27.3.L.P.2011

Sobota.Zas prší do ulíc...Stojím na balkóne s rannou kávou,a tam kde som ešte včera videl Vtáčnik dnes len hmlo & šeď.Típnem cigáro,bágel na hrb a poď-ho do Deli,kde už SI veští z pivnej peny predpoveď počasia...

Autobus nás vypluje v Cerovej (400 m.n.m.).Údolím sa povalujú kusy hmly,hučí potok,hučí  odchádzajúci autobus a ja hučím do akéhosi spoluvyplujca-ktorý sa mi zdá,že to tu pozná-či sa tunák nachádza pohostinský útvar.Kladná odpoveď rozoženie hmlu a rozpučí pár konárikov pri ceste.Aj ten potok krajšie zurčí...

Obrázok

Podběl nám s pangejtu mával.Aj prvé snežienky.Jaro je tady!...

Sedíme v Sedle pod Rajtokom.Máme za sebou prvých 350 výškových metrov a dve menšie blúdenia.Pred sebou rozbahnenú zvážnicu,prudké stúpanie a vietor vo vlasoch.Ale jabĺčko hreje a hreje,keď už slnko na nás kašle...

Na Suchej hore začíname zakopávať o prvé flaky snehu.Pohlady do údolí dávajú tušiť Žarnov a z druhej strany Velké Pole.Ale nieto počasia na panoramatické fotky...

Obrázok

Cesty toulávý,já vím že...sa tú pesničku raz naučíme spievať!Fajčiarska na Tatre (960).Okolo pár bizarných stromov ako z Fangorského hvozdu a skučiaci vietor.Nad Tatrou to fučí,hromy zatiaľ nebijú...

Rúbaný vrch (1096).Schádzame smer Ostrý Grúň prespať do drevenice.Príjemná búda.Neoficiálny názov Míľa na Plešine.Spravíme oheň,kafíčko,nalejeme za dva...medzitým vyjdú hviezdy,tak si dáme za dva...ohník horí,hlboko pod nami svieti Kľak,reči sa vedú...príjemný večer...

Ráno ako sen.Obloha modrá ako blázen,Štiavnické vrchy v rannej hmle,vtáci řvou no jednoducho jazz.Po rýchlych raňajkách si to opäť vyšlapeme na Rúbaný vrch a pokračujeme na Kláštorskú skalu.Snehu znatelne pribúda (+/- 50 cm),ale vďaka nočnému mrazu drží,a tak sa neprepadávame ako nešťastník čo tu šiel pred nami...

Obrázok

Kláštorská skala (1250).Skalné mestečko s geniálnym výhladom.Na východ sú vidieť Štiavnické a Kremnické vrchy a Veľká Fatra,na západ Strážovské vrchy,Tribeč,Považský Inovec a po Si-ho domácej aj Malá Fatra a Javorníky.Na čočku objektívu sa mi nachytal akýsi lesný prach,a tak fotky za nič nestoja.Takže sa sem budem musieť ešte raz vrátiť...

Prísť na Vtáčnik (1346) od Kláštorskej skaly je pohoda.Takže dáme vrcholového Mnícha,"skupinové foto" a prcháme ďalej.Zostup na Malú Homôlku je docela drsný.Sneh už pod dojmom slnka trocha mení vlastnosti a tak skúšam prvé pády.Darí sa...

Pri Malej Homôlke (1270) stretávame prvého človeka.A k tomu ešte na bežkách.Cesta väčšinou klesá a tak v pohodičke zdolávame Kanie studne (1180),Tri chotáre (1144) a Jarabú skalu (1160).Sneh už stratil akúkoľvek ochotu na spoluprácu a neustále 20 centimetrové prepadávanie už začína liezť na nervy.Zostup z Jarabej skaly a následný nekonečný výšlap na Pod Bielym kameňom (1125) nás zlomil a plán doraziť hrebeň až do Handlovej padá...

Obrázok

Volíme alternatívu rýchleho zostupu a cez Tlstý diel (1000) sa krok po krôčiku po necelých dvoch hodinách objavíme v príjemnom pohostinskom zariadení v obci Cígeľ (460).V nohách poctivých 30 kiláčikov,pivko pred sebou a pocit akoby som višiel po 12 hodinách z bane.Krásny začiatok jari....

3. ročník   Putovanie   jarným   slnkom  9.4.L.P.2011

Jedeme za sluncem a holky mávaj,

jedeme za sluncem o kousek blíž,

jedeme za sluncem,no,to je nával,

kdo umí,pozdraví,třeba tě pic...

Od stredy fúkal ťažký vietor,ktorý prinášal ťažké mraky.V sobotu pred Deli sme sa ťažko stretli traja...

Obrázok

Na Krásne nás Jarino ťažko sklamal nemajúc zelenú a snažiac sa vynahradiť nám ťažkú traumu vytiahol light hrušku...

A zvesela sme vyrazili putovať jarným slnkom.Na Chríbe sme dali prvé kolá guličkiády,nechali sa vyfúkať a pustili sa polom rovno za nosom...

Časom sme dorazili k posedu i vytiahli gitáru i domáce i pustili sa do spevu.A čo by spevníkom dohodil si to polom oral sobotný traktorista,tu vták zapišťal a do všetkého kecal vietor s modrou oblohou a kúskami slnka...

Obrázok

V lesoch to už púčí o život a tak sme zo sebou švihli do trávy a nechali to na seba pôsobiť 120 minút...

Na krížnych cestách bez kríža sme sa dali doľava a spustili sa do Brodzian,navštíviac Kiku a hospodu U lunochoda,bez lunochoda a bez zelenej,dajúc si pivec a čakajúc až slnko spadne za kopec...

...nebo Ahój!!!

Budovanie náučného chodníka Bielické Bahná 16.4.L.P.2O11

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok www.kstkamarat.com/gallery/16_04_budovanie_naucneho_chodnika_i

www.kstkamarat.com/akcie_slovom/16.04.%20Budovanie%20naucneho%20chodnika%20I..pdf

Hrádok  17.4.L.P.2011

Obrázok Obrázok  Obrázok Obrázok

Kremnickými vrchmi 14.-15.5.L.P.2011

Vlak má stále to svoje tu-tu,tu-tu...A tak kývneme na pozdrav Velkému vrchu,Žarnovu,Vtáčniku,Rokošu,Malému and Veľkému Griču,Bralovej skale...tri minúty tmy Bralského tunela a za chvíľu stojíme pred Čremošianským tunelom (4697,15m.)-najdlhším na Slovensku.

www.vlaky.net/servis/objekt.asp

Vyvalíme sa do trávy medzi neznáme kvítí a čakáme na nejaký vlak aby som spravil fotodokumentáciu.Ale nič.Ticho a dych tunela.

Obrázok

V duchu sa pýtam Ve.Sla kedy ho prejdeme,ale neodpovedá.Mary M by šla hneď,a tak sa predbežne dohodneme na jeho prešlapaní na jej 15-te narodeniny.Vlak stále nechodí a tak sa hrám s foťákom a samospúšťou tak dlho,až sa mi foťák aj s báglom strepe na pražce na ten najväčší šuter na trati Vrútky-Zvolen a je s ním na hodinu ámen.Podľa zákona schválnosti som čakal,že teraz začnú chodiť vlaky v päťminútových intervaloch a tak sme to zabalili a šli do horskej búdy Bartoška na pívo a rezancovú polievku.Foťák som ako-tak oživil,spod šedých mrakov mrklo slnko,vtáci škriekali ako blázen a tak sme vyrazili smer Sedlo Flochovej. Vedel som,že ten bezmála trojhodinový úsek je setsakramentsky strmý,ale začiatok vyzeral na príjemnú prechádzku lesoparkom.Úzka asfaltová cestička si to kľukatila prevážne ihličnatým lesom mierne do kopca a ja som prosil Veľkého Pajdu,nech nám to čo najdlhšie vydrží.Vydržalo to asi hodinku,cestička mierne zvyšovala stúpanie a kedy-tedy som si už musel utrieť čelo.

Cestou sme ešte mrkli na Malé Prepadlisko (830 m.n.m.) čo je ponorná jaskyňa vytvorená v sivých dolomitoch stredného triasu-potôčik sa stráca po 62 metroch v náplavách a napája silnú vyvieračku v Čremošianskom tuneli.A 14-teho mája sme ho navštívili my.Do Sedla nám zostávajú dve hodiny a do Turčeka štyri a pól.Asfaltka nenávratne skončila a tak sa hádžeme do trávy vedľa potoka na cigárko,aby bolo čo vykašlávať.Nohám sa nechce,ale to pivko v Turčeku...

Začíname pomaly odšlapávať tých 500 výškových metrov.

Obrázok

Cesta kamenistá,najprv vedľa potoka,ktorý za chvíľu zmizne v húšťo-kroví.A máme tu prvé 50 % stúpanie.Spomíname s Mary M  prvých príbuzných.Les začína hustnúť a tak beriem palicu na medveďa.Prichádzame k Hornému Prepadlisku,ale tu už moje bádatelské nadšenie nieje na takom stupni ako pred hodinou a tak len mrkneme očkom a funíme ďalej.Z asfaltky sa stala cesta,z cesty cestička a z cestičky nič.Predierame sa smrekovinou stojatou aj tou popadanou a opäť sa pýtam v duchu:Proč??? Mám pocit,že touto cestou šli naposledy tí,čo ju značkovali.A to bolo dávno.Ak tu nedostanem od medveďa po papuli,tak už nikde.Po pár sto metroch nás to vypluje na malej lúčke,kde patrne pramení spomínaný potok a v rozbahnenej zemi z ničoho nič,akoby povedala jedna z Werichových babičiek-mir nichts dir nichts,medvedie stopy.Ej,mocnejšie som uchopil bakulu a zadumal nad pivkom v Bartoške,ale povedal som si:Hovňajs!...a šlapali sme ďalej.Pripomínalo mi to šlapanie do schodov Empire State Building len s tým rozdielom,že nám sa na chvíľu otvoril krásny výhľad na kopce Veľkej Fatry-Lopušná,Malý and Veľký Rakytov...

Posledný "schod" a sme na rovine s hustým porastom jarabín a množstvom borievok-medvedí McDonald's.Sedíme v Sedle Flochovej(1297 m.n.m.) a dumáme,či vybehneme aj na Flochovú-najvyšší vrch Kremnických vrchov.Ale vyditelnosť je mizerná a tak sa púšťame do Turčeka.Do 970 m.n.m. je tu ešte krásny les,tentokrát už prevážne listnatý,ale pod touto hranicou už narážame na prvé holoruby,zvážnice a kopy konárov.

Smutné to pohlady.200 metrov les-400 metrov holorub.Zostupujeme Širokou dolinou a po lavej strane máme Spálenisko a po pravej Vysoké rúbanisko.Príznačné.V Studenom žlabe sa napájame na známu cestu po ktorej sme šlapali pred dvoma rokmi.Okolo vodnej nádrže Turček rovno do hospody.

Obrázok

Na vandry jedine zelená!!!Paní krčmárka otvorí novú flašu,spení pivko,nad dedinou zahúka vlak a na svete je na chvíľu všetko tak,ako má byť.Až na tie ťažké mraky,ktoré sa sem ženú od západu.Paní krčmárka nám chce vybaviť noclah v rekreačnom zariadení,pretože na noc hlásia búrky,ale vidina toho rekreačného zariadenia ma natoľko vyplaší,že si zabudnem dať ešte jedno pívo na cestu a ideme hladať nejakú zabudnutú strechu.Nájdeme ju pod vodnou nádržou vedľa potoka Turiec.Ukuchtíme malú večeru a pretože sme K.O. rovno do spacákov.Všade Boží klud,občas pípne nejaký vtáčik zo spania,z dediny prinesie vánok štekot psíka a len ten Turiec hučí ako sviňa.Až do rána.

Ráno do seba hodíme polievku,kafčo & čaj a vyrážame známou cestou smer Sklené.Turiec nám stále hučí po lavej strane.V Dolnom Turčeku zisťujem,že krčma pri hlavnej ceste je zrušená a tak šlapeme ďalej.

Občas padne kvapka občas dve.Za horárňou sa konečne zbavujeme potoka Turiec a prichádzame ku krásnemu smrekovému lesu,ktorý sme objavili pred 12 rokmi.Je to taký "Brdský" les.Ešte aj cedule "Vojenský objekt-vstup zakázaný-ohrozenie života".Ale boli také hrdzavé tie cedule,že sa vôbec nedali prečítať a tak vstupujeme.

Obrázok

Šlapeme cestičkami vysypanými ihličím,občas vylezieme na kolajnice trate Horná Štubňa-Handlová a zase zapadneme do lesa.Vtáci řvou a z neba začína padať dážď.Ešte hodinku mohol počkať,pretože tolko nám chýba do stanice Sklené,kde skoro štyri hodiny čakáme na vlak.A tak varím bravčové mäso a pozorujeme,ako sa hmlia Kremnické vrchy...

A upršanou krajinou domov.

"Zhejbni hlavu kamaráde,tunel před námi,

veksle tlučou,píšťaly řvou,zvonce vyzvání..."